Ułatwienia dostępu

mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji
mObywatel.
Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które –
identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia słuchaczy
do ulgowych przejazdów kolejowych czy autobusowych.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można
znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko słuchacza, numer
legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń),
datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy słuchacz, któremu wcześniej
wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest
taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.
W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja
będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez
szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń,
niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była
przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia
– w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo
poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).

Wydawanie/Uruchomienie mLegitymacji
Aby uruchomić mLegitymację należy:

  • Wysłać na adres sekretariatu (sekretariat@mspmm.edu.pl) jako
    załącznik
    zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB,
    podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem słuchacza oraz klasą.
  • Wniosek o wydanie mLegitymacji.
  • Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.
  • Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na
    urządzeniu.

Aplikacja mObywatel
mLegitymację należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel
wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji.